"Sprawiedliwi Lubelszczyzny"

„Sprawiedliwi Lubelszczyzny” to Wojewódzki Projekt Edukacyjny im. Marianny Krasnodębskiej , w którym nasza szkoła bierze udział.

Celem projektu jest upowszechnienie wiedzy o roli mieszkańców Lubelszczyzny, którzy ratowali osoby pochodzenia żydowskiego przed eksterminacją podczas II wojny światowej.

Uczennica klasy VII Nikola, przygotowała w ramach tego przedsięwzięcia projekt wpinki okolicznościowej.

Uczniowie klasy VIII  Jacek, Kacper, Bartosz przygotowali w ramach tego przedsięwzięcia prezentację

Uczennica klasy VII Nel, przygotowała w ramach tego przedsięwzięcia film

Rok szkolny 2023/2024

Wakacje minęły i szkoła znów tętni życiem! 4 września uroczyście rozpoczęliśmy rok szkolny 2023/2024. Rok pełen zmian, ponieważ od 1 września stanowisko Dyrektora szkoły objęła p. Jolanta Wojtasiewicz. W gronie nauczycieli powitaliśmy również nowych pracowników.

Szczególnie gorąco powitaliśmy w naszych murach najmłodszych uczniów. Po krótkiej części artystycznej uczniowie wraz z wychowawcami udali się do klas. Wypoczęci, zmotywowani i z uśmiechem zaczynamy wspólną pracę!

Drodzy uczniowie życzymy wam roku pełnego radości, spełniania swoich marzeń, osiągania zamierzonych celów, odszukania i rozwijania swoich pasji i zainteresowań!

Witamy w przedszkolu.png

W dniach 6 – 8 czerwca 2022 r. odbyła się wycieczka do Wrocławia i okolic, w której brali brali uczniowie z klas 4 - 8 Szkoły Podstawowej w Okrzei , w ramach programu „Poznaj Polskę”, dofinansowana ze środków Ministra Edukacji i Nauki. Naszą wyprawę rozpoczęliśmy od Hydropolis, Centrum Wiedzy o Wodzie. Zobaczyliśmy wielki model Ziemi, Drukarkę Wodną, Batyskaf, ogień z pary wodnej i inne atrakcje ukazujące potencjał wody.

Uczestniczyliśmy w interaktywnych warsztatach edukacyjnych, w których odkrywaliśmy związane z wodą zjawiska z pogranicza biologii, geografii, fizyki i chemii. Kolejny dzień poświęciliśmy na wizytę w Muzeum Narodowym we Wrocławiu. Podziwialiśmy ogromny obraz „Bitwa pod Racławicami”- przedstawiający zwycięską bitwę Polaków z Rosjanami w 1794 r. w czasie Insurekcji Kościuszkowskiej. Zwiedziliśmy przepiękny Rynek, jeden z największych w Polsce. Uczestnicząc w zajęciach terenowych” Detektywi historii”, wzbogaciliśmy swoją wiedzę na temat tego przepięknego miasta. Uczestniczyliśmy w poszukiwaniu słynnych wrocławskich krasnali, a podróż wodna po rzece Odrze pozwoliła nam odkrywać uroki Ostrowa Tumskiego. Zobaczyliśmy Halę Stulecia, wpisaną na Listę światowego dziedzictwa UNESCO. Mogliśmy odpocząć w unikatowym na skalę europejską Ogrodzie Japońskim, namiastce prawdziwej egzotycznej kultury. W kolejnym dniu zwiedziliśmy Kościół Pokoju w Świdnicy – największą drewnianą protestancką barokową świątynię, wpisaną na najbardziej prestiżową Listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Następnym punktem naszej wycieczki był średniowieczny Zamek Książ, największy na Dolnym Śląsku, jeden z największych w Europie. Jest to budowla o niesamowicie burzliwej historii i niewyjaśnionych tajemnicach.

Wywarł na nas niezapomniane wrażenie zróżnicowaną architekturą i położeniem. Poznaliśmy historię ostatniej Pani na Zamku – Księżnej Daisy – słynącej z wielkiej urody Angielce.

Wycieczka była wspaniałą przygodą dla nas wszystkich.

W pełni zrealizowaliśmy  program wyprawy.

Udział w wycieczce przyczynił się do rozwoju naszych zainteresowań różnymi dziedzinami nauki.